Każda branża ma swoje zasady, których przestrzeganie zapewni zadowolonych klientów. Dzisiaj powiem o kilku ogólnych zasadach które moim zdaniem powinna mieć dobra firma vendingowa.
Regularne dostawy do automatów vendingowych .
Firma świadcząca usługi vendingowe powinna cechować się regularnymi dostawami, żeby maszyny vendingowe nigdy nie stały puste . Automaty samosprzedające dzięki takiemu podejściu będą mogły z zapewnić stałe dostęp do produktów spożywczych.
Zakłady pracy często pracują 24 godziny na dobę, dlatego automaty vendingowe , które są do dyspozycji dla pracowników firm produkcyjnych powinny być regularnie uzupełniane
Nie potrafię zrozumieć dlaczego firmy nie dbają o regularne dostawy do automatów vendingowych na produkcji, przecież na tym zarabiają. maszyny vendingowe powinien cały czas być regularnie doładowywane.
Maszyny vendingowe powinny być cały czas sprawne.
Uszkodzone automaty vendingowe, denerwuje pracowników ponieważ nie mogą z niego kupić ulubionego produktu np. słodkich czy słonych przekąsek. Automaty vendingowe, które nie pracują powodują koszt alternatywny. Automat musi działać. Oczywiście są to tylko maszyny, mają prawo się popsuć, uszkodzić jednak kiedy specjalizujemy się w usługach vendingowych musimy zadbać o szybki serwis. Pamiętam historię a kiedy nie działał automat InPostu. Zadzwoniłem na infolinię, miła Pani przyjęła zgłoszenie i następnego dnia, przed 12 pamiętam dostałęm informacje, że automat jest już sprawny i gotowy do wydania paczki. InPost prowadzi usługi dla całej polski a udało się mu z serwisem w mniej niż 24h. Równajmy do najlepszych 🙂
Ciągły rozwój.
Dobra firma venidngowa to na pewno ciągły rozwój. Poszerzanie asortymentu, usprawnianie procesów dostaw, wprowadzanie nowych technologii. Cały czas powinna szukać sposobu na umilenie pracownikom czasu w pracy np. w ciekawy sposób wprowadzenie karty pracownicze lub zaproponowanie takiego cuda jak..
automaty obiadowe.
W takich automatach pracownicy będą mogli kupić produkty, które na pewno są zdrowsze od typowych dla automatów vendingowych przekąsek słodkich czy słonych. Znajdą tam na pewno kanapki, dania gotowe i inne produkty „śniadaniowe „
Jeżeli masz pomysł o wprowadzeniu automatów z jedzeniem lub ciepłymi napojami u siebie w firmie z chęcią o nim porozmawiam z Tobą
Ważny Punkt ! dobry kontakt z klientem
Automat vendingowy to użądzenie które samo sprzedaje, to automaty obsługują klientów. Zastanówmy się kiedy właściciel automatów vendingowych może mieć kontakt z klientem ? Podczas załadunku, dlatego warto żeby podczas takiego załadunku właściciel lub pracownicy którzy serwisują automaty spytali się przechodzących klientów, pracowników firmy, Czy wszystko jest okej, jaki produkt chcieliby żeby włożyć do automatów samosprzedających, pokazać gdzie jest numer do serwisu, żeby nie bali się dzwonić ponieważ wtedy firma szybciej będzie mogła naprawić automaty vendingowe.
Procesowy serwis
Mówiąc procesowy mam na myśli, według pewnego schematu, procesu. Często automaty powodują problemy ponieważ serwisant źle coś zrobił np. źle zaprogramował cenę lub włożył produkt w złe miejsce, i jednego dnia baton jest za 2 zł a drugiego ten sam baton za 2,50. Takich pomyłek łatwo uniknąć kiedy np. mamy proces w którym na koniec każdego załadunku sprawdzamy kilka rzeczy np. czy produkty są na swoich miejscach, czy automat nie ma błędów, czy fotoczujki o których mówiłem tutaj są sprawne itp. w zależności od rodzajów automatów samosprzedających możemy sprawdzać, testować inne rzeczy.
Punkt 7, czyste i schludne automaty vendingowe
Automat powinien przyciągać uwagę, zachęcać do zakupów, zwłaszcza automaty do kawy które czyszczone powinny być podczas każdego załadunku. A jak powinien wyglądać dobry serwis kawomatu opowiem w innym materiale.
Punkt ósmy możliwość zdalnej reklamacji.
Zdalna reklamacja, polega na tym że klient po zadzwonieniu do serwisu może dostać rekompensantę jeżeli w jakiś sposób stracił swoje pieniądze z przyczyny awarii automatu. Taką możliwość zdalnej reklamacji daje system nayax o którym więcej niedługo 😉
Dziewięć, dobra kawa.
Często tam gdzie są automaty z jedzeniem też jest kawomat czyli automat do kawy i innych ciepłych napojów. Dobra firma vendingowa powinna serwować dobą kawę. Osoby przychodzące do pracy co dziennie chcą, rano napić się dobrej kawy, która pobudzi ich od rana. Dlatego uważamy, że dobra kawa w kawomatach to znak dobrej firmy vendingowej,
Ostatnia zasada, pilowanie rentowności punktów.
Ta zasada jest ważna dla właścicieli firm vendngowych ale również dla klientów zwłaszcza firm które liczą na dobrą usługę. Firmy vendingowe w większości zarabiają ze sprzedaży produktów spożywczych, kiedy w danej lokalizacji nie ma odpowiedniego zysku a koszt dostarczenia usługi jest niewiele mniejszy odzysku wtedy trzeba pomyśleć o rozwiązaniu tego problemu, ponieważ po pewnym czasie usługa będzie się psuła. W takiej sytuacji można porozmawiać z właścicielem firmy o wprowadzeniu karty pracowniczej która będzie ciekawym benefitem pozapłacowym. Pracownicy będą mogli za środki z karty korzystać z całego automatu lub jeżeli firma chce promować zdrowy tryb życia i spożywanie zdrowych produktów wtedy taką kartę można zaprogramować na kupowanie tylko wybranych produktów.
Podsumowanie
Dobra firma vendingowa to połączenie sprawnej logistyki z technologią i procesowym podejściem do usługi. Wymaga od pracowników dużo zaangażowania, staranności oraz dobrego kontaktu z ludźmi.
Jeżeli masz pomysł na wprowadzenie automatów z jedzeniem lub ciepłymi napojami u siebie w firmie z chęcią o nim porozmawiam z Tobą za pomocą poniższego przycisku.
Ogólnopolski Operator Vendingowy
Operator Vendingowy dla Firm które mają oddziały w różnych lokalizacjach w Polsce
Dostęp do jedzenia bez długich spacerów do kantyny
Pracownicy w megafabryk często narzekają na to że nie korzystają z kantyny ponieważ jest za daleko stanowiska pracy i „wycieczka” do i z powrotem kantyny zajmie większą część przerwy.
Telemetria w vendingu
Ten wpis poświęcony jest tematowi telemetrii w automatach vendingowych